NY DATOR

 
 
Juli har inte varit särskilt roligt för mig. Det dröjde väldigt länge innan jag fick tag på en ny dator, men nu har jag den iallafall. Tillsvidare hyr jag en Macbook Pro 13" från mtorget. Prestandan är låg och datorn är väldigt gammal, men det var min snabbaste lösning. Men trots detta fungerar den finfint med lightroom och photoshop och jag kan utan problem redigera klart alla bilder som ligger på hög och väntar. 

Jag har otroligt mycket bilder att gå igenom och redigera, samtidigt som jag jobbar 7 dagar i veckan och försöker vila lite emellanåt. Från dagen efter min födelsedag har jag jobbat varje dag, och är nu uppe i 21 dagar och har 20 dagar kvar innan jag får min första lediga dag. Jag är alltså timanställd på både Posten, Actic och butiken i Strängnäs just nu och jobbar med mitt företag nästan all "ledig" tid när jag kommit hem från jobbet varje dag. Jag förstår just nu inte hur jag orkar, men det kommer vara värt det när lönen kommer. I höst ska jag inte jobba så här mycket tack och lov, då ska jag göra allt jag går och dagdrömmer om. Vill fota massvis och bli bättre på att blogga, bygga upp en portfolio som jag verkligen känner mig nöjd med och jobba med marknadsföringen inför nästa säsong. Sedan dagdrömmer jag om semester också, men det får jag ta hand om senare. Nu känns det som att jag har glömt hur det är att vara ledig, för jag har jobbstressen i mig varje minut som jag är vaken.

Jag gillar ändå vägen mot ett mål och jag tycker om att kämpa, även fast det ibland känns riktigt jävla jobbigt. Men det kommer vara värt det i slutändan, för ingenting är heller för evigt. 
 
 
 
Robex Lundgren

fint

Ellinor Netsö

Jobba inte ihjäl dig bara ! För då är det tyvärr inte värt det i slutändan! :)

Svar: Nej då, jag är annars jättemån om att ta hand om kroppen och lyssna på den när det blir för mycket. Tack för omtanken!
KAJSA CHARLOTTA

Klara

Heja heja! Tänk hur himla skönt det kommer vara med semester efter en så lång tid med fullspäckat schema. Dröm!

Svar: Jaaa jag längtar så mycket, det ska bli underbart!
KAJSA CHARLOTTA