NYTT KÖKSBORD & GRÖN SMOOTHIE

 
 
 
Nya köksbordet är på plats och jag kunde inte vara gladare över det. Eftersom att vi bor i en ganska liten etta har jag suttit och jobbat med datorn i soffan vilket inte är så ergonomiskt, så tanken är att jag ska kunna sitta här.
 
Dessutom har jag planer på att börja fota mer mat. Jag gjorde en egen receptbok som UF i gymnasiet med egna vegetariska recept och egna bilder, och intresset finns kvar så jag tänkte; varför inte. Jag har börjat samla på mig rekvisita i form av kökstillbehör och tänkte göra det till en vana att börja lägga ner mer tid på matfoto. Vi får se vart det leder men just nu känner jag bara att det kommer bli riktigt kul. Detta bord är perfekt att använda när jag fotar mat. Ljuset som faller in i köket är alltid perfekt, oavsett om det är mulet eller soligt. 
 
Till frukost blandade jag ihop några saker på måfå till en grön smoothie, och det visade sig bli en av mina godaste någonsin. Jag hade i:

3 dl havregurt 
1 frusen banan
1 msk vetegräs
en näve färsk spenat
2 dl vaniljprotein
iskallt vatten
 
 
Louise

Hej! Ett önskemål från mig, om du kunde visa hur hela lägenheten ser ut? :) Ska nämligen själv flytta in i en 1rok snart och söker inspiration! Vore så snällt, älskar din blogg och stil. Kram!

Svar: Hej! Absolut, vi har lite att fixa bara men sedan kan jag fixa ett inlägg till det :) tack snälla! Kram
KAJSA CHARLOTTA

Malin / Inte vego, men

Låter gott! Ger vetegräset nån smak, eller är det neutralt?

Svar: Det ger lite smak, men smakar mycket mindre än tex spirulina. Smakar grönt kan man säga ;)
KAJSA CHARLOTTA