KOMPAKT SYSTEMKAMERA

 
 
Jag är glad men väldigt stressad nu för tiden. Gråter inombords av att jag inte hinner göra det jag vill göra som är fotorelaterat. Vill blogga regelbundet och dokumentera mitt liv nu och jag vill minnas när allt går i ultrarapid. Bilder, färger och form är bland det bästa jag vet och jag har inte tiden till det. Min systemkamera är way för stor och väger hur mycket som helst för att jag ska kunna ta med den överallt. Därför har jag börjat kika runt på mindre kompakta systemkameror och föll för den här goingen. Ligger i den lägre prisklassen vilket får duga för tillfället, men den bör uppfylla de funktioner jag är ute efter ändå. Dessutom är den ju så himla snygg. Egentligen vill jag ha superbra kvalité på alla mina bilder men känns orimligt att släpa runt på en kamera som väger flera kilo. Nu har jag min gamla Canon 1D MK3 som jag använder till jobb, men så småningom (senast till nästa bröllopssäsong) ska jag investera i en Canon 6D eller Canon 5D MK3. En så fin kamera vill jag heller inte ha liggandes i väskan när jag ränner runt. 
 
 
Linnéa Olsson

Känner likadant! Men jag vill väldigt gärna ha en Sony som blivit så hypad i bloggvärlden. Har haft Lumix förut (dock inte kompakt systemkamera) och vill prova något nytt :)

Svar: Ja, de från Sony ska ju vara de bästa på marknaden just nu! :)
KAJSA CHARLOTTA