GOOD NEWS

 
 
 
Poletterna börjar falla ner och jag känner att ett slags lugn börjar sätta sig i mig.
Jag behövde flytta, och fick första bästa möjligheten till en egen lägenhet. 
Jag hade flera olika jobb, men inget som var särskilt tryggt ekonomiskt. 4 jobb till och med. Nu kan jag släppa lite på pressen, inte behöva tacka ja som en galning till alla timmar man får pga osäkerheten kommande månader och fokusera på de viktiga sakerna i mitt liv. För vet ni vad? Jag har fått jobb på Carlings.
 
Jag är så tacksam för allt som händer runt omkring mig just nu, och kan inte förstå det riktigt än. För några år sedan trodde jag aldrig att jag skulle må bra igen, eller få ett "normalt" liv. Nu är jag här, 21 år och så jävla stark ändå. Saker och ting börjar lösa sig och bli som jag vill. Jag tror på tankekraft och rätt inställning. Vintern 2014 fick jag nog och ville inte leva samma liv längre. Det har varit enorma uppförsbackar men jag klarade det till vintern 2015, då jag bestämde mig för att vända på hela mit liv. Det har självklart varit uppförsbackar detta år med, vilken människa har inte det liksom. Jag känner ändå att jag har kommit en bra bit på vägen. Samtidigt har jag så himla långt kvar. Kanske är det, det bästa. Att jag har en utmanade väg av utveckling och framgång framför mina fötter. Det jag menar är iallafall att jag aldrig varit så trygg som jag är nu. För nu vet jag att allt kommer lösa sig och bli så jävla bra. 
 
 
 
Anna ML Holm

härligt!

Elin R

åh! Om du kommer jobba på carlings på stan kommer vi jobba mitt emot varandra!! 😃

Svar: Åh nej jobbar på Tuna Park :( läste fel först så blev jätteglad haha <3
KAJSA CHARLOTTA

Anna

Underbart! Jag håller på att klura ut vad mitt nästa steg är. Hoppas att det kommer kännas lika bra som det låter att göra för dig om ett tag.

Svar: När du hittat det där som du länge velat uppnå men inte vetat om, då kommer det kännas så bra. Jag var helt sjukt osäker på vad jag ville göra med mitt liv för något år sedan, och mådde riktigt dåligt av det. Det känns som att man aldrig kommer komma på vad det är medan alla andra sätter igång med sina liv osv. Men jag tror inte det är värt att stressa upp sig över det, för det kommer att komma. Det viktiga är nog att i alla fall göra någonting! Testa olika saker, känn dig fram. Jag har "testat" på en del och nu är jag mer säker på vad jag vill göra men också INTE vill göra. Vissa vill ju inte ha en plan för framtiden, utan leva mer spontant och ta det som det kommer. Men jag mår absolut bäst av att ha en tydlig plan att jobba för. Jag blir ofokuserad och omotiverad om jag inte vet vad jag kämpar för. Tror inte det är helt ovanligt att det är så för dem flesta. Men hur som helst, börja med att göra någonting. Läste att du vill plugga, börja plugga något! Känns det inte rätt - hoppa av. Jag vet hur många som helst som har gjort så för att hitta rätt. För hur lätt är det att veta exakt vad man vill direkt? En annan bra grej är ju att resa/bo själv utomlands om man har möjlighet att göra det. Det skulle nog jag ha gjort om jag varit osäker på vad jag hade velat göra. Det kommer bli bra för dig! <3
KAJSA CHARLOTTA

Shanelle

Vad härligt! Jag har också börjat på ett nytt kapitel, första steget för mig var körkort. Nästa blir nog jobb. För mig känns det lättare om man lägger upp planer hela tiden, oavsett hur små eller stora de är, som man eftersom får bocka av :) om planeringen ligger i etapper känns det så jäkla bra när man väl klarar nånting och är på väg mot bästa milstolpe!:)

Lycka till och ha en fantastisk dag! Det är du värd, du är en stor inspirationskälla :)

Svar: Spännande! Jag tror att det är klokt och smart att lägga upp målen så där, så man inte har press på sig att lyckas med allt samtidigt. Fokusera på en sak i taget för att kunna göra ditt bästa, och stressa inte upp dig om du får motgångar. Jag höll på att gå ner mig totalt bara för att jag inte klarade teorin på första försöket, men det var på grund av att jag inte hade pluggat tillräckligt och var ofokuserad. Jag kom dit med känslan av att jag skulle misslyckas. Så peppa dig själv och plugga så mycket du kan! Känslan när man äntligen får sitt körkort är helt underbar.
Tack snälla, dina ord betyder jättemycket! <3 lycka till med allt.
KAJSA CHARLOTTA

Evelina Björkdahl

Åh vad härligt att läsa! Ett stort lycka till med allt nu :)

Svar: Tack! <3
KAJSA CHARLOTTA