VÅR

 
 
 
 
 
Älskar känslorna man får på våren. Jag har inget emot vintern så länge man anpassar sig bra, men våren har så mycket att bjuda på. 
 
Tidigare i mitt liv har våren och sommaren varit de jobbigaste vårtiderna. När alla andra blir vårlyckliga känner man sig som den enda som inte känner samma sak. Man ogillar de 'glada' årstiderna för att man borde må bra, men inte gör det. Man ska vara ute mycket, man ska hitta på saker, träffa vänner, bada, sola, fånga dagen. Men så orkar man inget av det, för att hetsen över att man måste göra något gör allt värre. Hösten har varit tryggare för mig. Det är som att det är okej att må dåligt då, att vara inne hela tiden. Men jag är glad att jag inte känner så länge, och det är ett friskt tecken på att jag har kommit långt. 
 
Jag har blivit bra på att ta tillvara på min tid. Men jag ska bli bättre. Jag vill alltid må okej, och när jag har dåliga dagar vill jag ändå känna att det bara är tillfälligt. Uppskatta mer, ta in mer uttryck. Mer känslor. Fira mer. Ge mer. Få mer. Jag vill ha mycket av livet.
 
 
ISA

gud så jag känner igen det där att sommaren = prestationsångest. Man SKA må så bra.. skönt att du släppt det! kram